tisdag 8 januari 2013

Close up ...

Ibland är det kul att kunna komma riktigt nära med kameran. Sedan tidigare har dottern en sk. närbildslins, eller ett close up filter, med en + 2 lins som gör att det går att komma ganska nära. Inspirerad av Creandos tips beställde jag ett close up filter + 10  i söndags och redan idag fanns paketet att hämta. Snabb leverans till min och dotterns lycka! Med i vårt paket fanns även några andra roliga filter som vi ska leka med men idag var det alltså att komma supernära som testades.


 En orkidé och en skrivbordslampa och fotolyckan är gjord idag. Tror minsann att den eländiga huvudvärken som hängt i sedan i går försvann i klickandet också. Det måste alltså vara hälsosamt att fotografera. Och på tal om att fotografera. Fantastiskt roligt att så många ville vara med i årets första fotoutmaning! Tack för att ni  ville vara med och sprida inspiration och fotoglädje.

Maria



12 kommentarer:

  1. Hade blivit himla glad om du vill berätta om filterna! Suger i mig av fototips då jag tycker att det är så otroligt roligt :-)

    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ja berätta mer om dessa filter så spännande och vilken fin bild! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Så skönt att din huvudvärk gav med sig... det är som du säger, fota en stund löser allt! Och så roligt med lite nya saker! Kul att du och dotterna kan "leka" lite tillsammans ;) Mina barns fotointresse är också rätt stort, den ena vill gärna hålla i kameran och den andra står gärna framför *hihi*

    önskar dig en fin onsdag

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Det där måste jag testa! Älskar att fota nära! :)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Skulle också vilja ha sådana filter. Får nog bli en present till mig själv framöver.
    Hade med dig på rundan igår, fick mig att inte stanna av helt sista km!:)
    Idag är vi tillbaka i vardagen hela familjen och det känns rätt bra. Vi lär dock somna tidigt på fredag...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad häftigt de där filterna måste jag kolla in lite närmre . Kram

    SvaraRadera
  7. Å, ett sådant filter vill jag också ha! Och vilken ljuvlig, ljuvlig bild, så... len!

    SvaraRadera
  8. Ett sådant filter verkar ju kul...

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  9. Spännande vill också veta mera. Köpte en Marco lins men har inte haft riktigt tid att testa. Glömde den hemma......när tid fanns.

    SvaraRadera
  10. Hallå! Idag har jag hoppat på din fotoutmaning som jag kikat på flera gånger och som alltid är kul med alla fina bilderna. Hoppas att jag gjorde rätt med länken till mitt inlägg. Karin

    SvaraRadera
  11. Jättekul att läsa om close-up-filtret! Är lite sugen på att shoppa ett. :-)

    SvaraRadera