måndag 20 februari 2012

M som i måndag och som i måla ...

Det hade ju varit jättekul att kunna visa ett nymålat soffbord idag men se det går inte alls. Bordet är helt enkelt inte färdigt. Idag, måndag, är bordet grundmålat två gånger och målat med "riktig" färg en gång. Jag har gjort precis som färghandlaren rekomenderade men så här långt är resultatet ändå högst tveksamt.


Färgen jag nu målar med är tunn och täcker inte som jag tänkt mig. Jag vet inte om det är olja i bordet eller ekens gulbruna färg som gör det men jag tycker att det ser lite gulsjaskigt ut här och där. Nåja. Hoppet är långt ifrån ute än. Ikväll har det senaste färglagret torkat i 16 timmar och det är dags för en andra strykning. Kanske blir det en tredje också ... eller så slutar det här projektet med en tur till möbelvaruhuset. Jag återkommer i frågan.

Måndagshälsningar från mig!

Maria

4 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att det lyckas! :)
    // Sandra

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att det inte blir bra direkt. Slipa mellan färgstrykningarna brukar jag göra, så håller färgen jättebra.
    Ha en fin kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med bordet, men jag håller tummarna för att det löser sig med ett lager färg till.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas det löser sig så du slipper måla så många gånger...eller rent av behöva köpa ett nytt bord.
    Kram ´Malin

    SvaraRadera