måndag 18 mars 2013

En kopp te och en chokladboll ..

Det blåser kallt, rysligt kallt och väderprognosen säger att det kan bli snöstorm i natt. Inte mycket att göra åt  det även om jag längtar galet mycket efter vårvärme nu. På kvällens hundrunda fick både jag och Edith klä oss i varmaste jackorna och det där med jackor har vi olika åsikter om, Edith och jag. Jag menar att man absolut måste ha jacka om man är en nyklippt liten hund och det är vintervindar som viner. Ediths lösning på vind och kyla, ja egentligen på allt väder som den lilla fröken inte gillar, är att helt enkelt inte gå ut. Det blir alltså en prövning i vem som är envisast i sådana lägen och det är tur att hon är en liten hund. Till skillnad från betydligt större och tyngre hundar kan jag ju faktiskt bära ut henne när hon lägger sig platt på dörrmattan och tvärvägrar. Väl ute går det sen oftast bra men en liten belöning i form av något gott vill hon absolut ha när hon kommer hem igen. Och vem vill inte det egentligen?




En kopp te och en chokladboll bakad av dottern är ju inte fel när man varit ute i kylan. 

Trevlig kväll och tack alla ni som tog er an den kluriga fotoutmaningen igår! När nästa fotoutmaning presenteras är det påsklov och då, då måste väl våren vara här?

Maria


13 kommentarer:

  1. Åh, det var länge sedan jag gjorde sådana!! Det måste jag göra en dag snart!! Hemgjorda chokladbollar är ju en helt annan sak än köpta :-) Fina bilder!! Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  2. Det där såg inte fel ut! Får nog testa det teet också, jag som gillar grönt te!:)
    Här kom sonen ner med varsin kopp med varm choklad med marshmallows till mig och honom. Inte helt fel det heller framför ett av "våra" favoritserier.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja usch för kylan! Sitter i soffan och huttrar i filt och det får bli en natt i tjocka pyjamasen och gosiga täcket.. Kram Sara

    SvaraRadera
  4. oh så gott det såg ut! måste nog blunda:) Vilken fin tolkning av knäckt du gjorde också! kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Gott! Bäst är det ju när någon annan bjuder dessutom :)

    SvaraRadera
  6. Ja lilla Edith. Håller med hade gärna också sluppit hundrundan i detta vädret. Chokladbollen ser väldigt smaskig ut. Dottern din är duktig

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Jag önskar ibland att min hund var lite mera så...
    Med hans päls så är han rustad för -30 och snöstorm så han bryr sig föga om att jag huttrar=))

    Belöning, ja tack! Sånt ska man unna sig.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Jag håller med dig Maria om att det viner och är hyperkallt i vindarna. Snön är ju inte så rolig, men som du sa, vad ska vi göra åt det? Inte så mycket att göra. Bara att gilla läget. Då hade vi båda lite lyx igår då ju...en go fika som döttrarna gjort. Vilka perfekt rullade chokladbollar!! Vad duktig hon är.
    Ha en härlig, blåsig och snöig tisdag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  9. Smaskigt med en chokladboll. Jag ska nog göra några till påsk. Sitta i vårsolen och fika. Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Vi har ju en kattvän på 19 år. När det är så här kallt står hon vid dörren och luktar luft. Sen vänder hon sig och tittar på oss precis som att det är vårt fel att det är så kallt att hon inte vill gå ut.
    Kram i kylan!

    SvaraRadera
  11. Mysigt med go fika efter en hund promenix i det kalla vintervädret.

    SvaraRadera
  12. Ja, det måste det!!! :)
    Ha en fin dag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Ha,ha...härligt med en envis liten dam & tur hon inte är så tung så du kan bära ut henne...och belöningen till er båda verkar ju inte helt fel.

    Tack för utmaningen, jag tog mig friheten att haka på

    Kram kajsa

    SvaraRadera