fredag 4 maj 2012

Lust att fixa och dona ...

Jag känner både ett behov av och en lust att fixa och dona både inne och ute här hemma just nu. Det är väl de senaste dagarnas sol och värme som satt fart på idéerna.  Allt går ju inte att ta tag i på en gång så jag har bestämt mig för att beta av en liten vrå i taget. Först ut på listan var favorithörnan på trädäcket utanför vårt kök och vardagsrum.


Det lilla trädet bredvid däckstolen har fått en ny korg ...





 ... och träpallen som stått där på undantag har nu officiellt blivit en trädgårdsmöbel. Med svart lasyr och hjul som gör den lätt att flytta är den definitivt här för att stanna. Bilderna avslöjar att trädäcket skulle behöva skuras så jag får sätta det också på min fixarlista men först har jag lite planteringsarbete på framsidan att göra klart.  Hoppas alltså på fina trädgårdsdagar i helgen.

Trevlig helg!

Maria

7 kommentarer:

  1. Borde också ta tag i vår trädgård. Rensa ogräs och fixa nya blommor till krukorna. Är bara så otroligt trött för närvarande, så jag orkar inte.
    Någonstans måste man börja när det gäller löpning och varje km är bättre än ingen alls!:) Jag började med 2,5 km och när jag läser tillbaka i min träningsdagbok inser jag att jag höjt min lägstanivå en hel del på bara något år. Gäller att orka hålla i bara!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va fin pallen blev, verkligen en bra ide. Roligt att något som bara blivit stående kan komma till nytta och bli så fint! /Maria

    SvaraRadera
  3. Så fint det är! Det har du fixat till riktigt fint!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Underbara foton, och så himla fint pallbord! Tokfint helt enkelt!

    Självklart kan du välja en helgdag istället, det finns inga regler, det är bara jättekul att få en inblick i varandras liv :-)

    SvaraRadera
  5. Vackert! Å vilken bra idé med hjulen. Tänk va många kreativa människor det finns här ute i bloggvärlden.

    Hoppas att solen skiner på dig och energin sprudlar.

    Ha en bra lördag
    Kramar L

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du får så fina trädgårdsdagar som du önskar dig! Ju mindre jag säger om vädret och omöjligheten att vistas ute i trädgården här desto bättre ;-D

    SvaraRadera
  7. Åh, vad fint du har det!
    Har en likadan däckstol som jag målade med tjärfärgad (nästan svart)täcklasyr förra året, men i den här kylan kan man ju undra när jag får provsitta den igen... Är det olivträd? Övervintrar du den inne eller klarar den sig ute?
    Ha en toppenfin helg!
    Sandra

    SvaraRadera