tisdag 1 maj 2012

Ett fotoalbum ...

I början av året gick jag en fotokurs på Medborgarskolan. En av uppgifterna jag då fick var att vara med i ett fotomaraton och under en dag fotografera på fem bestämda teman. För att reda ut den uppgiften tog jag hjälp av min fina dotter som tålmodigt agerade fotomodell åt en mamma som kämpade med att få rätt på kamerans inställningar. Det blev många bilder tagna den dagen. Några blev mindre bra men några blev faktiskt så fina att jag kände att jag ville göra något mer med dem än att bara ha dem i datorn.



Några utvalda favoriter har därför gjorts till papperskopior och nu har de äntligen kommit på plats i ett fotoalbum. Ett helt album med min vackra dotter på bilder tagna av mig. Att bläddra i albumet får det att ila till i min mage av lycka!

Önskar dig en fin första maj!

Maria

9 kommentarer:

  1. Vad roligt att ha ett sådant fotoalbum som minne! Både av kursen och din dotter!:)
    Man borde göra fler fotoalbum än man gör, är ju så mycket roligare att titta på foton så. Det tycker i alla fall jag!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt rätt! Man borde verkligen ta och framkalla fler foton på riktigt! Jag har tankar om att ta härliga sommarbilder i sommar för att sedan göra till tavlor.

    SvaraRadera
  3. Roligt! Syns ju dessutom lång väg att det är väldigt fina bilder. Inte förvånad alls faktiskt. Duktiga du!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad fint! Det där med inställningar kämpar jag med varje gång...

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg du har! Massor med fina bilder! Ha en skön onsdag, kram Josefine

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att du är nöjd. Vad trevligt. Jag vill också gå en kurs. Jga ska gå en kurs, någon gång....

    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. Va roligt det är när man får bestämda teman att tänka utifrån. Har gått konstutbildning och där fick jag verkligen slita mitt hår, nästan ge upp och komma med nya infallsvinklar. Det blir bra resultat när man kommer ur processen. Jättefina bilder i ditt album. Och vilket roligt minne.

    Ha en skön kväll

    Kramar
    L

    SvaraRadera
  8. Roligt! och så vackert sedan!
    En fin kväll på dig!
    Sandra

    SvaraRadera
  9. Åh så fint! Underbar ide, jag vill också! Ska också! :)

    SvaraRadera