torsdag 19 januari 2012

Promenad i iskallt regn och lite värme

Det finns många fördelar med att ha hund. En är att man är garanterad frisk luft varje dag eftersom man faktiskt är  tvungen att ge sig ut på promenader även sådana dagar då man helst skulle stanna inomhus. En annan fördel är att när man under en promenad med sin lurviga lilla kompis får tid för tankar och funderingar. Under kvällens promenad i iskallt regn vandrade mina tankar lite hit och dit och plötsligt kom jag att tänka på att jag ju faktiskt fick en award av Grodmamman för snart en vecka sedan. Tanken på awarden, på alla trevliga bloggerskor och på all inspiration som bloggvärlden bjuder på värmde gott en stund tills jag plötsligt kom på att jag ju faktiskt glömt att ta hand om awarden här på bloggen. Inte bra, det förstår jag, men lätt hänt under en intensiv vecka med mycket att hålla reda på.


 
En award är ju inte bara värme och glädje för mig utan även ett tillfälle att uppmärksamma andra bloggerskor. Så har du inte redan tittat in till min fina vän Kristina som på Mamma med ambitioner delar med sig av många kloka tankar och funderingar så tycker jag att du ska göra det. En annan blogg som också är värd ett besök är Handgjorda drömmar där Marie bl.a. delar med sig av pyssel och på bilder av möbler som hon själv klär om och fixar till. Och på tal om fördelarna med att ha hund, man får ju faktiskt lite motion också. När man sedan tycker att man är redo för lite mer motion så är redan nämnda Grodmamman en härlig inspirationskälla när det gäller att snöra på sig joggingskorna.


Nu kryper Edith och jag upp i soffan och värmer oss en stund och önskar trevlig kväll!

Maria

1 kommentar:

  1. Grattis till din awarden! Vilken sötishund som ligger där och så är det verkligen att man måste ut varje dag i ur och skur.
    Ha en fin fredag!
    Kram Malin

    SvaraRadera