torsdag 24 februari 2011

text och bokstäver hemma hos mig

Att använda text och bokstäver i inredningen är ju populärt och något som även jag gillar. Hemma hos oss finns det både bokstäver som fungerar som dekoration och texter som väcker tankar. Några har hängt på samma plats ett tag, andra är sådana som flyttar runt eller byts ut. Idag bjuder jag er som tittar in på min blogg på en liten rundtur bland text och bokstäver hemma hos oss. Vi börjar i hallen ...

Jag trivs väldigt bra med att vara hemma och kallar mig ofta för hustomte just av den anledningen. Att komma hem efter en dag på jobb och mötas av ordet HOME i hallen känns rätt för mig.


Från hallen ser man in i vardagsrummet där jag har jag samlat några bokstäver som finns hos oss bara för att de är fina.


Ett ganska stort rostigt &, ett svart målat B, C och D i zink och ett M i trä, ruffigt och lite skirt på samma gång.
 Vi håller oss i vardagsrummet en liten stund till ...

Good enough ett uttryck som jag ofta får påminna mig om. Texten finns även den i vardagsrummet och jag hittade den på en blogg en dag när jag surfade runt. Jag skrev av texten, dekorerade med en fjäril och nu hänger den här som en tavla. Tyvärr kommer jag inte längre ihåg vad bloggen hette. Känner du igen texten och tror att jag lånat den från din blogg får du gärna höra av dig.


Så avslutar vi den här lilla rundan i köket.

Ett favoritställe för små tänkvärda texter är svarta tavlan i köket.

Jag ändrar texten ganska ofta men just nu står här Love life Keep it simple Everyday. Texten hittar man på baksidan av servetter köpta på Ica. På tavlan hänger det en liten bild med blommor från ett äpple- eller körsbärsträd. På klämman står ordet Snart ... För snart är det väl ändå vår? Längtan efter våren och blommande fruktträd är stark.

Önskar dig en trevlig dag!

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Härligt att bli påmind på ett vackert vis!!
    Jättefint!
    Kram:)

    SvaraRadera
  2. Fina text- och bokstavssamlingar! Det där med att tänka good enough skulle jag behöva bli bättre på, eftersom jag tenderar att sätta upp lite väl höga krav på mig själv.

    SvaraRadera
  3. Visst borde man tänka "good enough" oftare. Ställer ofta höga krav på mig själv, men har försökt ändra detta för att inte knäcka mig.
    Gillar också bokstäver!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Vad står det längst ner på "Good enough-tavlan"? Lyckas inte läsa det.

    SvaraRadera