fredag 25 februari 2011

kreativa andar

Efter en veckas ledighet börjar det faktiskt hända saker. De kreativa andarna som jag ibland blir rädd att de har lämnat mig för gott börjar plötsligt ge sig till känna och jag har fått en idé som jag är sugen på att genomföra. Idéer ska ju helst genomföras bums så därför bar det av till stora tygaffären idag. Jag hade en plan när jag kom in i affären och jag bestämde mig för att hålla hårt i den planen. Det är nämligen väldigt lätt att få en massa nya idéer när man går runt och tittar på alla vackra tyger och väldigt lätt att komma hem med något helt annat än det man först tänkt. Det som inhandlades idag är ett chambrey tyg i mörk marin och ett skrynkligt ljuslila tyg. Vad ska det nu bli av det här då?



Jo planen är att det ska bli en blus och en kjol av tygerna.  Det är länge länge sedan jag sydde kläder men just idag känns det som att det skulle vara riktigt roligt att göra det igen. Jag har älskat att sy ända sedan jag var barn men de senaste åren är det faktiskt inte bara brist på tid utan faktiskt också prestationsångest som gjort att jag sällan syr. Men idag skickar jag prestationsångesten långt iväg och syr i alla fall. Kanske blir det bra kanske inte, men jag vet att jag i alla fall kommer att ha roligt medans jag syr.

Skulle jag få till det så att jag känner att det blir plagg som jag faktiskt kan använda återkommer jag med resultatet i ett annat inlägg.

Trevlig fredag!

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Härligt Maria! Jag ser fram emot resultatet.

    SvaraRadera
  2. Lycka till!
    Här finns inte de kreativa andarna över huvudtaget, känns som om de har övergivit mig helt!:) Hoppas att de snart kommer åter.
    Kram

    SvaraRadera