lördag 11 december 2010

grå decembermorgon i vårt kök

Grått, blött och ruggigt utanför köksfönstret den här decembermorgonen men här inne är det varmt och mysigt och jag njuter för fullt av att det är lördag. Det var ett tag sedan jag visade bilder från vårt kök här på bloggen men idag är det bilder från just köket ni får se.


Ljust och luftigt med den generösa takhöjden. I somras när jag visade köket såg det ut så här.


På köksbordet just nu. Ett enkelt vinterpynt med ljus och några kottar på en silvrig bricka. Jag tycker mycket om att arrangera små blickfång med ljus på brickor. Lätt att flytta när det är dags att duka.

På brickan ligger det ett litet ord, wish, och nog finns det en och annan önskning så här i juletider. Själv önskar jag mig nästan allt och ändå inget. Jag har ju egentligen allt jag behöver.

En varm lördagskram till dig


Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Fint kök ni har! Vårt går ju också i vitt och vi la in ekparkett i hela övervåningen i våras. Vi har dock svarta bänkskivor. Jag är jätte nöjd med vår öppna planlösning och den kräver att jag inte samlar en massa högar på köksbänkarna!:)
    Tack för ordet "decemberhjärna"!:) Blir tokig på mig själv emellanåt när jag glömmer.
    Här har vi just nu + 2 grader och duggregn!:(
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt i ert kök, vintermörkret till trots. Och just då är det ju extra mysigt att få tända lite levande ljus. Äsch, förresten, jag tänder ljus i tid och otid och behöver nog ingen ursäkt alls, egentligen... ;-)

    Skickar dig ljusa decemberkramar,
    Helena

    SvaraRadera
  3. Verkligen ett vackert kök! Här är det alldeles beckmörkt ute, men då ser man å andra sidan inte snöstormandet dom pågår ute - det gäller att hitta det positiva! :-D

    SvaraRadera