lördag 16 oktober 2010

I´m back ...

Ja jag är tillbaka i bloggvärlden. Tack snälla ni som lämnat kommentarer till mitt paus-inlägg. Läget är fortfarande sådant att jag har massor med måsten att göra i mitt liv men en paus från allt det där måste jag ju unna mig ibland och kanske att det kan bli några blogginlägg då och då trots allt. Lite kul måste man ju få ha eller hur?

Just idag har jag tagit en sådan paus och hamnade vid symaskinen en stund. Det resulterade i två nya soffkuddar i grå och svarta toner som ska göra två andra grå-svarta kuddar sällskap i vår bruna soffa. Jag var lite tveksam till hur det bruna skulle gå ihop med det gråa och svarta men det fungerar riktigt bra och ger den höstiga känslan jag var ute efter. Att ta ett foto på den nya skapelsen som återger färgerna rätt var dock inte det lättaste. Av någon anledning får det svarta tyget en blåaktigt ton som det inte alls har i verkligheten. Kanske är det någon inställning i kameran som spökar.
En stund vid datorn som inte innebar jobb eller studier har jag också unnat mig idag och som synes har jag lekt med bloggmallarna. Är inte säker på att det är så här Edith & Jag ska se ut men det var kul att prova lite nytt och det kan ju se ut så här ett tag åtminstone. Nu ska jag ta mig en titt och se vad mina favoritbloggerskor har haft för sig den sista tiden.

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll!


Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka!
    Snygga kuddar du har sytt, passade ju jätte bra i soffan!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du är back. Man måste få unna sig lite av det goda. Fina kuddar det blev till soffan. Livet måste bestå lite av måsten och lite av nöjen. Det bara är så. Annars blir ju livet inte meningsfullt. Kram po

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad glad jag blev när jag såg att du gjort inlägg!! :)
    Kanonfina kuddar - gillade den gråmönstrade tyget mycket.
    Visst är det skönt att kunna få unna lite tid till att bara göra det man vill... inte bara en massa måsten!
    Bloggmallen var jättefin.
    Må så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera