lördag 7 januari 2012

På köksbordet ...

 Det kliar i fingrarna och kryper i kroppen. En rastlöshet som bara kan botas genom någon form av pysslande eller möblerande. Jag vill helt enkelt göra om något här hemma! Eller egentligen ganska mycket om jag ska vara ärlig. Inga jättestora saker men ändå. En del av huset som jag vill förändra är hallen. Ett tag har jag gått och tittat lite surt på vår lilla byrå i hallen. Den som var så rätt då, känns nu lite för liten, lite för tråkig och ... ja ... jag vill ha något annat. Så idag bestämde jag mig därför för att den lilla byrån skulle bytas ut mot en större byrå i en annan färg. Lyckades få med mig maken till IKEA eftersom jag räknade med att behöva bärhjälp men fick åka tomhänt hem igen. Byrån jag ville ha var slut. Suck och pust! Vad gör man då med "måste-göra-om-något känslan"? Jo har man inget annat att göra om så kan man ju alltid göra ett nytt arrangemang att ha på köksbordet.


En stunds pysslande med att flytta runt ljusstakar, brickor och krukväxter. Lite lek med kameran och jag känner mig genast lugnare och mer tillfreds igen. Det får helt enkelt bli en ny byrå en annan dag.

Trevlig lördag!

Maria

5 kommentarer:

  1. Min käre make vill totalrenovera vår hall i vår. Jag försöker nu få honom att göra detta när resten av familjen åker till Idre v 10. Jag kan vara hemma och hjälpa till med att plocka undan och sedan får han en hel vecka att greja utan att några andra familjemedlemmar stör. Visst låter det perfekt?!?:)
    När han är klar med detta vill jag också ha en byrå i vår hall. Just nu står det ett klädskåp där och det vill min mamma ta över. Sedan ska det dit en ny byrå istället. Ser allt redan framför mig!:)
    Lycka till med din byrå!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vad jag känner igen den där känslan av att bara vilja sätta igång och göra något NU! Jag brukar alltid ha lite för höga ambitioner och för lite tålamod. Hoppas du hittar den perfekta byrån...

    SvaraRadera
  3. Åh så besviken jag skulle blivit om en byrå var slut som jag ville ha, fy!
    Hoppas att du hittar någon annan då.
    Ha en fin start på veckan!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej! Mitt första besök här, vet inte riktigt hur jag hittade hit, via någon kommentar någonstans tror jag... Men jag tittar gärna in igen, jättefin blogg och mysig stämning! :)
    // Sandra

    SvaraRadera
  5. Känns bekant, den där känslan :-D Fint det blev!!

    SvaraRadera