måndag 9 januari 2012

Frukostbröd ...

Så var den första arbetsdagen det här året avklarad.Trots att det varit en lugn dag känner jag mig ändå ganska trött och en och annan jobbtanke snurrar runt i huvudet. För att stilla dessa tankar och samtidigt förbereda morgondagen har jag därför satt i gång med lite brödbak. Frukostbröd med havre ska det bli.

Medan degen jäser kan man trotsa den mörka kvällen, tända alla taklampor och fotografera ingredienserna till brödet ...

Jag tillhör den sortens människor som vaknar hungrig och absolut måste äta frukost men mina barn är lite mer svårflirtade när det gäller att äta på morgonen. Hembakat slinker dock oftast ner ganska lätt även hos en morgontrött tonåring ...


Maria

Ps. Receptet på brödet kommer från ICA och du hittar det här.

3 kommentarer:

  1. Haha jag orkar ingenting i dag. Tänkte fotografera kistan som nu är på plats. Det är hur fint som helst, men ljuset från taklampan och jag är inte överens.
    Vi ses Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Och jag har bakat bullar idag!:) Bullhyllan i frysen hade tydligen varit tom för länge för medan jag stod och bakade var maken och handlade efter att ha varit iväg och gjort ärenden. Med sig hem hade han bullar bl a!:)
    Lika vi är, jag skulle heller aldrig överleva utan frukost och är hungrig när jag vaknar! Mina barn har dock blivit som sin far och måste vara vakna ett tag innan de äter ordentligt. Inte så lätt med frukost då när det är skola och man har begränsad tid.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, hua nu har man nästan klarat av den första veckan. Trötta morgnar dock här hemma hos oss och några frukostmänniskor är vi inte här.
    Vilken härlig och vårig header du har!

    Fin fredag!

    SvaraRadera