fredag 28 januari 2011

Äntligen fredag!

Äntligen fredag! Det går åt mycket energi i veckorna och på fredagseftermiddagen är jag ganska trött i både kropp och själ. Inte så att jag direkt längtar efter att åka hem och städa då men samtidigt är det så skönt när det är gjort och det som blir gjort på fredagen slipper man ju att göra på lördagen. Så nu har de sista fredagskrafterna har lagts på att städa huset. Nu är här undanplockat, dammtorkat och dammsuget. Rena handdukar har hängts upp, ljuslyktor och ljusstakar har fått nya ljus och som så ofta när jag städar så har några små saker fått byta plats här hemma. Även om man är trött när man börjar på städningen så är det ändå något med att städa, röja och ställa i ordning som ger energi.




Den här lilla blomman är en av de som har fått byta plats och har nu hamnat i fönstret i lilla badrummet.
Den här helgen ska delvis ägnas åt studier men det ska också finnas tid för ett trevligt besök av familjen O och det ska bli ett besök i en liten inredningsbutik. Men nu är det dags att göra ingenting och jag ska slänga mig i soffan och bara njuta av att det är fredag!
Kram och trevlig helg!
Maria

4 kommentarer:

  1. Här blir det städning imorgon. Inte kul, men den här lördagen har jag lite nytt att ställa fram och sätta upp!:)
    Känner precis som du, veckorna tar så mycket energi, så jag orkar inte mycket på kvällarna. Den här veckan har jag inte känt mig helt frisk heller och det har gjort sitt till. Hoppas att helgen ska ge mig ny energi!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla.:-)

    Gubben hjälpte mig att städa igår och det är jag glad för. Då kan man koppla av under helgen.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Härligt!! Ja ibland är inte energin på topp men kan ändå komma när man väl sätter igång!
    Njut av lördagen!!:)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tog mig i kragen och städa på torsdagskvällen trots att jag var trött, för jag visste ju hur mycket härligare det är att fira helg om inte hela hemmet är i kaos :-)

    SvaraRadera