söndag 8 augusti 2010

Tusen trädgårdar

I hela landet har man idag kunnat besöka privata trädgårdar genom Tusen trädgårdar och min vän Kristina med bloggen mammamedambitioner och jag hade sedan länge bestämt att det var en utflykt vi ville göra.

Utrustade med regnkläder, paraply, fikakorg och kamera gav oss ut på trädgårdsrunda med siktet inställt på att besöka om inte tusen trädgårdar, så i alla fall några och det var mycket fint vi fick se. En av trädgårdarna vi besökte går också att besöka som blogg,godastunder-tokigaidéer Kika gärna in där om du vill ha lite trädgårdsinspiration.

Det blev en mycket trevlig dag med mycket inspiration och härligt prat. Nu sitter jag här med huvudet fullt av nya trädgårdstankar och en ganska lång önskelista. Pergola, växthus, afrikas vita lilja, vinranka ... Ja det är mycket jag önskar till trädgården här hemma men jag njuter också av det jag redan har. Det är inte mycket som blommar i trädgården nu men squashen är i alla fall något att glädjas åt.

Fotot tog jag för några dagar sedan då vädret var mindre blött än vad det är idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar