fredag 6 augusti 2010

Sensommar på hallbyrån

Idag har det varit ännu en varm sommardag men igår kväll när jag var ute med Edith var luften sval och frisk. Det kändes plötsligt så tydligt att sommaren faktiskt går mot sitt slut. Sorgligt tycker många men jag tillhör den skaran som faktiskt gillar hösten och känner inte så. Hösten är ju inte bara regn och rusk utan också mys, tända ljus och underbara färger i naturen.

Ännu är det ett tag kvar till höstrusk och färgsprakande blad men man kan ändå anna nya nyanser av rosa och lila när man är ute och går. Där jag till midsommar plockade vallmo hittade jag igår de här söta blommorna. Plockade några och ställde på byrån i hallen. Så fina i sin enkelhet. Älskar färgen!

2 kommentarer:

  1. Så gott att kunna se det goda i hösten...Jag själv har lite svårt när ljuset försvinner och dagarna blir betydligt kortare. Men jag håller med om tända ljus - underbart! Här går inte en kväll utan att jag tar min runda och tänder allt som går *ler*

    Ha en riktigt skön helg!
    kram Emelie

    SvaraRadera
  2. Ja det känns att sommaren nu är på lite övertid. Sitter just nu och skular på en uteservering. För en liten stund sedan sken solen för fullt nu regnar det. Tända ljus är helt klart en härlig mysfaktor. Nu är vi snart på väg hem igen. Vi hörs då.

    SvaraRadera