fredag 22 november 2013

Fredag och fototankar ...

Äntligen fredag igen! Jag har redan hunnit med en del av den städning som bara måste göras den här helgen, middagen är uppäten och disken undanplockad. Bara en måstesak kvar idag och det är att gå med sötaste Edith till veterinären. Den lilla stackaren har fått öroninflammation och vi har fått en sen kvällstid som förmodligen leder till örondroppar som botar det onda och kliande örat snabbt. När helgens måsten är gjorda ska det finnas gott om tid för kameralek. En bild ska fixas till Fotoutmaning vänner emellan och kusiner, stora och små, ska fångas på bild tillsammans. 


Och på tal om fotografering och bilder. För ett tag sedan såg jag en bild, en bild av två händer som höll ett hjärta. Om det var på baksidan av en bok eller en cd-skiva kommer jag inte längre ihåg, men bilden stannade kvar i mitt minne och jag tänkte att jag en dag skulle försöka härma den eller åtminstone skapa något liknande. Det har jag gjort nu. Inte helt lätt att fotografera sina egna händer men med stativ, självutlösare och en stor portion tålamod så hade jag till slut en bild och med ett Photoshoprecept på det och jag tror faktiskt att jag har en bild som ska skrivas ut och hängas ovanför mitt skrivbord. För jag gör ganska ofta så, använder bilder jag tagit som tavlor. Hur gör du? Får dina bilder komma ut ur datorn?

Maria

12 kommentarer:

  1. Vad fint det blev, förstår att du sparade "bilden" i ditt minne.
    Tror jag ska spara din bild i mitt minne..... en dag kommer min version

    Trevlig helg // Lissen

    SvaraRadera
  2. Mina bilder ska ut ur datorn! Någon dag... Vet inte när bara. Men ut ska dem! :-)

    Så fin bild!!!

    SvaraRadera
  3. Så vacker bild. Kommer göra sig fint över ditt skrivbord. Stackars lilla Edith hoppas hon får medicin så att hon snart blir frisk igen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. En helt underbar bild! tänk att förstora upp den som en fototapet!

    Njut din kväll! :)

    SvaraRadera
  5. Vackert!!!
    Ja, jag beställer lite bilder från sommaren och har och suktar över för att klara vintern lite bättre.
    Spännande med fikabilden.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Stackars Edith! Hoppas hon får medicin så hon blir bra snabbt. Jag har tandvärk...
    Vilken fin bild du tagit!:) Jag är värdelös på att ta ut bilder från datorn. Gör ett ryck emellanåt, men alldeles för sällan.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken jättevacker bild! Riktigt fint! Jo då, en del av mina bilder kommer allt ut från datorn och hängs på en fotovägg jag gjort. Där mixas bilder jag tagit med saker barnen gjort.. en levande vägg som hela tiden förändras :)

    kram kram vännen och ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  8. Vilken fantastiskt fin bild! Jag har också sparat en sådan bild som jag tänkt att göra:) Har velat printa ut mina bilder och har skrivare men har inte fått dem att fungera och har ingen tid till att fixa med det tyvärr, sen ska jag göra som du och skriva ut dem! Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Kramar i massor till Edith från mig och Zeth. Hoppas hon blir frisk från öroninflammationen snart. Vilken vacker bild. Men det är som alltid, du levererar underbart vackra bilder Maria. Ingen tvekan om saken.
    Tack för tankarna du spenderade på mig igår. Jag informerar du om hur det gick senare.
    Ha en underbar lördag.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  10. Åh! Gillar :-)

    Jo faktiskt, har en del bilder på väggarna. Men alldeles för många blir kvar i datorn tyvärr.

    Kram N

    SvaraRadera
  11. Å vad fint! Den kan du helt klart göra tavla av.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  12. Åh, så fin! Den bilden kommer göra sig jättebra som tavla!
    Jag är alldeles för dålig på att göra något med mina foton. De är mest i datorn. Dock gör jag en fotobok från året som gått med mängder av bilder i. Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!
    /Melinda

    SvaraRadera