onsdag 21 augusti 2013

Förhöst ...

Sensommar tror jag att det kallas, den här brytningen mellan sommar och höst. Fast jag väljer att tänka på det som förhöst istället. För jag är en sådan människa som faktiskt längtar efter hösten. Jag gillar att få klä på mig lite tjockare kläder, jag gillar att luften är svalare och klarare och jag gillar att mysa inomhus med tända ljus och en kopp te. Det är inte så att jag inte tycker om sommaren. Det gör jag, jag tycker väldigt mycket om sommaren, det är bara det att jag känner mig färdig med sommaren nu. Det har varit en bra och fin sommar på alla sätt men vi är färdiga med varandra nu jag och sommaren.




Och när man nu är en sådan som jag, en som gillar hösten, är det ju helt omöjligt att inte dras till små hösttecken som börjar synas så smått i naturen nu. De är inte så många ännu men de finns där och just det här hösttecknet kunde jag inte låta bli att fånga på bild.

Maria

20 kommentarer:

  1. Väldigt vackra hösttecken! Hoppas vi får en lika fin höst som vår sommar har varit. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så fint att känna så! Jag tycker om allt med hösten, precis som du beskriver det, men jag blir liksom aldrig färdig med sommaren... Men var sak har sin tid, jag vet. Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tror bestämt att förhöst är ett nytt ord för mig.

    Jag njuter av den sensommar som är kvar. Älskar ljuset. Hösten är efter denna fantastiska sommar välkommen. Då ska jag dra på mig tjocktröjan och njuta av klar luft och vackra färger.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  4. Vackra förhöstbilder. Jag är inte på långa vägar klar med sommaren. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Jag gillar årstiderna, men väntar gärna lite till med hösten k'nns det som. Fina bilder!

    SvaraRadera
  6. Förhöst..., nja jag är nog mer en sensommar. Men visst kommer hösten med vacker och färgsprakande natur så småningom som man bara får dra efter andan så vackert det blir. Dina bilder är underbara!

    Kram Helén

    SvaraRadera
  7. Önskar att jag var som du och tyckte om hösten. Själv klamrar jag mig fast vid tanken att så länge det är sol och någorlunda varmt är det fortfarande sommar!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Snälla sommar, stanna en liten stund till. Vi hinner med hösten och början är väldigt mysig med att kunna tända ljus och klä sig i nya kläder. . . men sen blir det snabbt tråkigt och jag längtar efter vår och sommar igen. kram N

    SvaraRadera
  9. Halloj!
    Vackra höstbilder du tagit, men jag håller mig krampaktivt
    kvar, mer sommarvärme :O)
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder och visst är det härligt nu med den här lite kalla luften innan hösten, ha det bra i väntan på höstlöven :) Karin

    SvaraRadera
  11. Underbart vackra bilder.
    Såg precis på vädret att det ska bli riktigt fint de närmaste dagarna. Men jag håller med dig Maria, jag kan faktiskt också längta efter en fin höst. Brittsommar brukar ju komma i september och snart är det ju september.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  12. Håller helt med, älskar hösten. Det är ju med lite vemod man lämnar sommaren när den varit så fin, men dem där små höst tecknen ser jag ute oxå..
    Fin helg till dig, kram

    SvaraRadera
  13. vackra hösttecken, visst går vi en härlig tid till mötes med höstens vackra färgskiftningar, förhöst var ett bra ord.
    Ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Jag älskar hösten!
    Det är faktiskt min absoluta favoritårstid.
    Det mjuka ljuset och lugnet som lägger sig.
    Och färgerna förstås=)) Ordet förhöst gillade jag!

    Härlig helg/Kram Hannis

    SvaraRadera
  15. Jag väljer nog att stanna kvar i sommaren ett tag till och blir glad varje dag meteorologen på TV säger att det fortfarande är sommar! Inte för att jag inte tycker om hösten, utan jag vill bara att den ska komma sent och vara ända till påska då våren kommer! De där långa fuktiga, mörka vintermånaderna kan jag hoppa över.
    Så fina bilder du tagit som vanligt!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  16. Förhöst är ett vackert ord! Den gjorde sig synlig nu ikväll när det vid mörkrets inbrott snabbt sjönk ner till 11 grader.. Mysigt!

    SvaraRadera
  17. Hoppas vi får många mysiga höstkvällar med te och fototänk. Nu är H hemma och jag kan lugnt somna.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Du har så rätt, hösten är välkommen. Och då menar jag även stunder av "Britt-sommar" och "Indian-sommar", som man sa när jag var liten. Värmen blir så mycket mer eftertraktad när den bara finns där kortare stunder. Och,, jättefina färger i dina foton, så harmoniskt!

    SvaraRadera