onsdag 1 maj 2013

En känsla av att ha hunnit massor ...

Min energinivå har inte riktigt varit på topp den senaste tiden men idag har det varit lite mer fart i mig igen och här sitter jag nu med en känsla av att ha hunnit massor idag. Jag har grundmålat tre ytterdörrar som så småningom ska bli mörkgrå. Jag har varit en tur på stan med dottern som hittade kläder till skolavslutningen (ja det gäller att vara ute i god tid om man inte vill ha likadan klänning som kompisarna). Jag har hunnit jogga en runda, en liten runda men ändå. Och jag har hunnit titta igenom bilderna som jag och dottern tog när vi var på fototur i Bokskogen i söndags. 




Och det är så roligt det här med att fotografera! Först är det hur roligt som helst under själva fotograferandet och sen är det roligt att sätta sig vid datorn och titta på bilderna. Ibland blir de helt tokiga och jag missar med både skärpa och exponering men ibland får man liksom till det precis som man tänkt och då kittlar det till lite i magen. Tanken med att åka till Bokskogen var egentligen inte bara att fotografera utan också att plocka några vitsippor att sätta på köksbordet men väl hemma igen konstaterade vi båda förvånat att vi inte plockat en enda blomma! Vi var väl helt enkelt så uppslukade av att fotografera och fika att vi glömde bort den lilla buketten som skulle med hem. En ny tur planeras därför snarast för vitsippor på köksbordet hör våren till.

Maria

15 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina bilder på dina vitsippor, Karin

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder. Håller med om att det är mysigt med en vitsippebukett på bordet.

    /Melinda

    SvaraRadera
  3. Härliga fina bildet och vilken bra dag du verkar ha haft! Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Så skönt att du börjar få tillbaka din energi. Idag har det ju verkligen varit en fin dag ha det bra KramPernilla

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder!:) Jag blev så glad när jag upptäckte vitsippor i vår häck idag. Hade totalt glömt av att det växte sådana där!:)
    En liten runda är bättre än ingen, vet du väl!?!;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter som en härligt aktiv och varierad dag! :)
    ...å fina bilder blev det också.

    Ha en bra vecka Maria!

    SvaraRadera
  7. Sådär kan det bli när man är fokuserad, att man glömmer blommorna=))
    Jättefina bilder!

    Mörkgrå dörrar låter snyggt!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Härligt vårliga bilder, bokskogen är ljuvlig. Kram

    SvaraRadera
  9. Åhh vilka vackra bilder!!
    Jag såg att du varit ute och sprungit. Flitig och duktig du är. Jag avundas dig. Hoppas min tid också kommer.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  10. Fint du fått till solglim i bakgrunden... gillas !!! :)
    Jaha, efter regn kommer sol...efter vila kommer energi *haha* Härligt!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  11. Så fina bilder du tagit, alldeles bedårande. Mycket snyggt och vårigt

    kram kajsa

    SvaraRadera
  12. Men ni fångade onekligen vitsippor på allra finaste sätt. Otroligt vackert!

    SvaraRadera
  13. Ack så fina bilder, och blommor. Jag har inte sett en enda vitsippa i år, katastrof. Men vilka magiskt fina blommor de är, de är inte bara söta utan betyder någonting också: snart sommar :)

    SvaraRadera
  14. Så otroligt fina foton du tar, tänk om man var så duktig..

    SvaraRadera