onsdag 6 juni 2012

En plats för drömmar och idéer ...

Mitt hem och min trädgård är min plats för drömmar och idéer. Här har jag det bäst. Jag kan ägna timmar åt att pyssla och fixa både inne och ute och en idé föder ofta en annan. Idag har det varit en underbar ledig dag hemma med tid för både det ena och det andra. Det har funnits tid att rensa förrådet och det är inte längre en överhängande risk för benbrott eller andra skador när man tar sig in där. Och det har funnits tid och lust för lådbygge. Ja, nu har jag byggt en trälåda till mig själv också.



Garden No.4 för att vi bor på fyran. Dreams and ideas since 2008 för att 2008 var året då vi flyttade in i huset och tankarna kring den här trädgården startade.



Det blev förresten två lådor idag. Den stora är av modell fruktlåda och den lilla får nog beskrivas som en korsning mellan fruktlåda med låg kant och byrålåda. Knoppen mitt fram är ett loppisfynd och fyller egentligen ingen annan funktion än som lite pynt. Något sådant lite udda och oväntat inslag i trädgården tycker jag är kul.



En vrå vid björnbärsbusken alldeles intill våra svarta odlingslådor. En penséa har fått sällskap av kryddväxter som när som helst kommer att blomma med samma lila färg. En stunds sällskap i trädgården fick jag av sonen som studerade mitt bygge och sedan sa - Mamma du vet det där stället där vi brukar fika med mormor. Varför tar du inte och öppnar ett sådant ställe här hemma? Du kan ju sälja sådana lådor.

Ja du underbara fina son. Hade det bara varit möjligt så hade jag ju gärna gjort det och visst drömmer och fantiserar jag om sådant ibland. Tänk om ... Men jag drömmer och fantiserar om så mycket. Några fantasier och idéer blir så småningom verklighet och andra får helt enkelt stanna vid att vara just drömmar ...

Maria

8 kommentarer:

  1. Helt underbara lådor måste jag säga. Skulle mer än gärna ha ett par sådana här hemma. Får man fråga om bokstäverna...skriver du på frihand eller har du någon schablon?

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Men ibland ska man vågra göra en del av sina drömmar..
    Jättefina lådor du gjort!! Och vackra bilder!

    SvaraRadera
  3. Han har så rätt din fina son. Lådorna blev jättebra. Kul med knoppen. Kommer gärna på fika vid odlingslådorna.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Fina lådor! Och jag är ju en riktig hemmakatt så jag förstår precis vad du menar. Särskilt nu när jag bor på ett annat ställe..

    SvaraRadera
  5. åh så jättejättejättefina lådor! Gillar dem massor! Kan du inte snickra lite lådor till mig också? :-) Kram

    SvaraRadera
  6. Jätte fina lådor!!
    Tusan... Nu missade jag utmaningen igen...
    Har varit lite dåligt med tid för att sitta vid datorn...
    Tar igen det idag. Regnar ute...
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera