söndag 11 mars 2012

Rött ...

Sandra med bloggen Sveas har utmanat alla som vill att blogga om färg fem måndagar fram över. Hur man väljer att tolka veckans färg och skapa sitt inlägg är helt fritt. Sådana utmaningar tycker jag är roliga och här kommer mitt bidrag till färgen RÖD.

Röd är en färg som det finns väldigt lite av i vårt hem. Just nu i alla fall. Det har funnits en tid då vi haft både det ena och det andra röda i inredningen. Vi har t.ex. haft en hallonröd soffa, en läppstiftsröd köksvägg och hyllor målade i kärleksrött. Vi har bott i ett rött tegelhus med falurött staket och en specialblandad rödmålad ytterdörr. Röd är en färg som måste vara i precis rätt nyans för att den ska falla mig i smaken och färgen till den där dörren blandades om ett antal gånger innan det till slut blev rätt.  Det är några år sedan nu. Då trivdes vi väldigt bra med allt det röda men jag har svårt att tänka mig att den röda färgen någonsin kommer att få ta så stor plats i vårt hem igen.



Inför det här inlägget fick jag verkligen leta efter röda saker här hemma. Det finns förstås en hel del röda saker i vårt kylskåp. Burkar, frukter och grönsaker och så men de var inte så roliga att fotografera så jag letade vidare. Inget rött i garderoben, inget rött i pysselskåpet men se i dotterns byrå hittade jag ett illande rött nagellack. I sonens bokhylla dröjer sig en häftig bil kvar från tiden då bilar var det bästa han visste. En keps med röda siffror hittade jag också i gömmorna och ett litet pyssel från när barnen var små och jag sydde små väskor och börsar i roligaste vaxduken med röda blixtlås.

Mer rött än så här blir det inte från mig men hoppa på utmaningen du också!

Maria

3 kommentarer:

  1. :) Tack!
    Vad fint och bra du beskrev min tanke med utmaningen!
    // Sandra

    SvaraRadera
  2. Samma lika som hemma hos mig. Svår färg det där! Men bra, på stoppskyltar, rödljus och realappar =)

    ps. Fin lite väska.
    Hälsningar Jenny

    SvaraRadera
  3. Men du lyckades! Jag hade nog inte hittat något alls här tror jag. Men jag är med nästa gång. Gult kanske jag kan hitta något. Kanske...

    Kramar Kicki

    SvaraRadera