lördag 3 mars 2012

Butterflies ...

Solen skiner och det känns verkligen som vår trots att det bara precis är början av mars. På något konstigt sätt har jag känslan av att det är lite tidigt men vad spelar det egentligen för roll? Det gäller ju att njuta nu. 

Fjärilar syns inte utomhus än men de dyker upp här och var i inredningssammanhang. Hos Fröken Pyssel kan man t.ex. se ett helt gäng fjärilar som flyger över en vägg och jag har gjort min variant av fjärilar i inredningen.




Fjärilarna har jag klippt ut i olika papper från Panduro och sedan fäst dem med en liten dubbelvikt tejp på baksidan direkt på väggen. Ramen som den stora fjärilen, Madame Butterfly själv, är monterad i saknar glas och vingarna kan därför böjas lätt så att man får en liten känsla av 3D.

Fjärilar i papper är nog ungefär vad insekter jag klarar av i inredningsväg. Jag bjöd maken på lunch på stan tidigare i dag och vi passade förstås på att kika i lite affärer också. I en inredningsbutik där det finns många fina saker hade de även myror, ca 10 cm långa med kropp av något betongliknande material och ben av ståltråd, tänkta som dekoration. Hu säger jag bara! Jag ryser bara jag tänker på dem. Hur är det med dig? Gillar du insekter i inredning?

Fortsatt trevlig helg!

Maria

5 kommentarer:

  1. Fyndigt!! Å framförallt - SNYGGT!
    Jag vurmar oxå för fjärilar, eller ja, nästan alla djurmotiv som syns mer o mer i inredningen!
    Ha en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Väldigt snyggt! Har länge haft en plan som innefattar fjärilar, men jag har sååå mycket planer... :)
    Kul att du hälsade på hos mig, så jag kunde hitta hit. Fina bilder och massa inspiration hittade jag här :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt! Gillar ju prickigt också!! :)
    // Sandra

    SvaraRadera
  4. Åh vad snyggt det blev!! Gillar massor!

    SvaraRadera
  5. Det är omöjligt att inte tycka om denna tavla! Det är just konceptet med motivet utanför tavlan som jag ÄLSKAR, riktigt snyggt gjort!

    SvaraRadera