onsdag 4 januari 2012

Vart tog inspirationen vägen?

Innan idag fick jag för mig att jag skulle röja upp och fixa till min arbetshörna. Allt för mycket jobb och studier har under en lång tid haft en tendens att samla sig där i mer eller mindre stökiga högar och det kväver den skaparlust och kreativitet jag egentligen vill ha mer plats för även i min vardag. Så sagt och gjort, högar har sorterats, böcker har flyttat in i skåp, hyllor har torkats av och ... ja ... sen har det inte hänt så mycket mer. Inspirationen och idéerna jag hade för en stund sen bara försvann ...  



Så med sorterade högar, som ännu inte funnit någon plats i arbetshörnan, sitter jag nu vid datorn istället i hopp om att inspirationen snart ska komma tillbaka. Hoppas på att hitta något foto i min lilla samling att skriva ut och hänga på väggen vid skrivbordet. Kanske den här?

Maria 

2 kommentarer:

  1. Vad jag känner igen det där! Så brukar det vara när jag ska sy. Först får jag röja fram symaskinen i tvättstugan och när jag väl fått fram den, då har jag varken lust eller inspiration till att göra något.
    Hoppas att inspirationen återkommer till nästa gång du går in i ditt arbetsrum!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Foton brukar vara väldigt bra för att hitta lite inspiration :-)

    SvaraRadera