lördag 28 januari 2012

Bokslukare ...

De här underbara typerna kom med posten igår. Skickade från fina lillkusinen till mina barn. Både jag och mina barn tyckte att det var ett alldeles underbart litet pyssel som lillkusinen skickat men vi förstod inte riktigt vad det var för något hon gjort.


 Förklaringen kom sen via ett sms. Du ska sätta den i din bok högst upp på sidan där du ska läsa nästa gång.


 
Så fiffigt! En bokslukare som håller koll på vilken sida man är på.

Ett sådant roligt pyssel var jag ju bara tvungen att testa så jag bad lillkusinens mamma om beskrivningen och så här gör man en bokslukare:

 

1. Gör en mall av tre kvadrater 6x6 cm. Klipp bort två trianglar (se markeringen).
2. Rita av mallen på valfritt papper.
3. Vik in en triangel och limma på en rad med huggtänder.
4. Vik över den andra triangeln och limma fast. Limma sedan på ögon.

Hoppas att du har en bra bok att sätta en bokslukare i!

Maria

5 kommentarer:

  1. Helt underbar!! :) Fantastiskt fin, tack för att du delade med dig ett bokslukar monster MÅSTE jag göra, jag som är lite inne på monster nu och vilken rolig present att skicka till någon ihop med en bok! :) Dagens bästa tips!
    Tack för din kommentar hos mig :)
    Trevlig helg!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Så fina bokslukarmonster! Tack för beskrivningen också, kan säkerligen bli ett pyssel här framöver!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart pyssel! Tack för att du delar med dig!

    Må väl,
    Sara

    SvaraRadera
  4. Det här kunde jag inte låta bli att charmas av och nu har jag ett eget litet gäng! :-)

    SvaraRadera
  5. Kanon, de här måste jag prova! Tack för inspirationen:)

    SvaraRadera