lördag 13 november 2010

Stjärnor från Stockholm

Förra fredagen for jag iväg med familjen till Stockholm för en välbehövlig liten minisemester över helgen. Under bilresan upp satt jag och funderade på vad jag önskade mig för helgen. På min önskelista stod: umgänge med barn och man, god sömn i skön säng, god hotellfrukost, besök på Wasamuséet, besök på slottet och lite shopping. Shoppingen hoppades jag skulle innebära att något nytt fint till hemmet hittades och gärna en ny väska till mig.

Nästan alla önskningarna slog in och vi hade en riktigt skön helg. Det blev ingen ny väska men att komma hemifrån väckte plötsligt de kreativa tankarna till liv och det finns nu en idé om att sy en väska. Lite pynt till hemmet blev det i alla fall bl.a. dessa stjärnor från Granit. Fyllda med stjärnanis är de både dekorativa, väldoftande och ja, lite juliga. Jag har ju berättat om min lilla tjuvstart på adventspyntet och nu är faktiskt ljuskransarna också på plats. Mycket tidigare än vanligt men det känns helt rätt. Ska man hinna njuta i denna hektiska vardag är nog det ända rätta att börja i tid.






Önskar dig en riktigt skön helg!

Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Låter som en toppenhelg!:)
    Gillade verkligen dina stjärnskålar. Säger som du, man får nog börja i tid så att man hinner njuta ordentligt!:)
    Ha en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. De där stjärnskålarna köpte min kollega när vi var på Granit och frossade i allt fint de har :-) Jag försöker dra på att börja julpyssla, men snart kan jag nog inte hålla mig längre...

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg!! Alltid välbehövligt att åka iväg från vardagen med nära o kära :)
    Vad fina o stämningsfulla dina ljusstakar är - stjärnanis är så himla vackert. Längtar oxå efter adventspyntet....
    Ha en riktigt bra start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera