torsdag 13 december 2012

En gran av mossa och att trotsa mörkret ...

Här om dagen pysslade jag granar av papper och mitt i det pysslandet föddes en idé om att göra en gran av mossa. Idag blev den färdig. Stommen är gjord av två oasisblock som jag limmat ihop och sedan skurit till en kon. På konen har jag lagt grön mossa och sedan snurrat en tunn silverfärgad ståltråd flera varv runt. Ståltråden håller fast mossan och är samtidigt dekorativ. Som lite extra pynt har jag fäst några pappersstjärnor på granen.
 

 
Den som har skarpa ögon anar text på stjärnorna. De har jag klippt ut från några av de sidor som blev kvar av den pocketbok som offrades till pappersgranarna.
 
Sen var det det där med mörker. Det är nästan omöjligt att hinna hem från jobb och få fram kameran innan det är mörkt och jag tycker helt enkelt inte att det är lika roligt att fotografera inomhus i skenet av tända lampor som det är i dagsljus. Men idag valde jag att trotsa mörkret, monterade kameran på stativet och sen var jag liksom igång och klickade. Att fylla minneskortet med ytterligare några bilder är absolut det snabbaste sättet att rensa bort jobbtankar. Känns hur bra som helst och i morgon är det fredag!

Hoppas att ni alla har haft en fin Luciadag idag.
 
Maria

11 kommentarer:

  1. Så himla fint!! Och va härligt att du trotsade mörkret och fick en fin fotostund med inspirerande resultat!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fin!! Går och klurar på en sån pappersgran och har faktiskt testat lite men inser att jag måste göra den mycket tätare för att den ska bli fin...

    SvaraRadera
  3. Vilken fin gran!:)
    Ibland måste man trotsa mörkret!;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fin gran du gjort! Med mysiga små stjärnor!
    Fint med lusslinga över tavlan. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Vilken jättefin mossgran! Och stjärnorna var ju för söta!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Sååå fin! Den gillar jag grymt mycket. Men hur ska jag hinna med allt fint som alla gör. Jag gör inget nu tycker jag.... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Verkligen jättefint! Jag är så himla opysslig med växter och sånt, men jag blir verkligen inspirerad av det här!

    SvaraRadera
  8. Fint som alltid ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera