fredag 1 juni 2012

Pyssel och planering ...

Äntligen fredag och äntligen tid att ta tag i lite pyssel och planering! Vi har nämligen tänkt att ställa till med en fest här hemma i slutet av sommaren och för att så många gäster som möjligt ska kunna komma så gäller det nog att vara ute i god tid. Helgens plan är alltså att fixa inbjudningskort och på väg hem från jobb idag köpte jag kort och kuvert.


Jag kunde bara inte bestämma mig för vilken färg jag skulle ha på korten och kuverten så det blev faktiskt fem olika. Jag brukar inte vara så värst velig men just nu är jag helt hopplös när det gäller att bestämma mig för saker. Kan det vara en bacill? Jag har haft svårt att bestämma mig för hur inbjudningskorten ska se ut också men nu har jag valt att köra på en enkel och lagom pysslig grej. Korten ska pyntas med fjärilar utklippta ur tidningspapper. Får se nu bara om "fru velepotta", alltså jag, kan bestämma mig för vilka tidningar som är ok att klippa i.

Önskar dig en fin fredag!

Maria




6 kommentarer:

  1. Lycka till med inbjudningskorten! Jobbigt när man velar så där, men de blir säkerligen jätte fina till slut!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej finaste vän.
    Tanken med fjärilen är helt rätt. använd olika färger på inbjudningarna "vet ja" vissa personer passar bättre för blått och andra för grönt eller.....
    Gör som hjärtat säger så blir det toppen - jag lovar.
    Ha det bäst.
    Kramisar Kristina

    SvaraRadera
  3. Du kanske är född i Vågens tecken? :) Finfint med flera färger tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Alltså...den där fjärilen är så söt!

    SvaraRadera
  5. Oj, ser ut att bli jättefint!!
    // Sandra

    SvaraRadera
  6. Nämen vad skoj med fest! Jag tror det blir jättefint jag!

    SvaraRadera