söndag 12 september 2010

virkat och en award


För inte så länge sedan trodde jag inte att jag kunde virka. Visst virkade jag på slöjden i grundskolan men det är ju länge länge sen. Men så fick jag för mig att jag skulle prova att virka en liten necessär och det gick vägen. Så ville jag prova att virka en arigurumi och det gick minsann också bra. Nu blir det ändå inte så mycket virkat här men i helgen fick jag i alla fall tid att göra färdigt en ny liten virkad necessär. En sådan där liten necessär som är så bra att ha i väskan till plåster, en huvudvärkstablett eller något annat bra att ha. Grunden är ett enkelt mönster från stoff och stil helt virkad med fasta maskor som jag sedan valt att pynta med två virkade blommor.

Från virkat till award. Jag har nämligen fått en award från Marie med den fina bloggen Handgjorda drömmar. Tack snälla du! Maries blogg är väl värd att besökas och jag tittar ofta in till henne så har inte du gjort detsamma så tycker jag att du ska göra det. Med awarden följde uppdraget att berätta sju saker om mig själv och sen skicka awarden vidare. Efter att ha funderat på hur jag skulle göra med den utmaningen har jag bestämt mig för att det blir sju saker om mig och awarden går vidare till min fina vän med bloggen Mamma med ambitioner. Utan henne hade jag nog aldrig vågat prova på bloggandet själv.

Så här kommer då lite om mig:
  1. Jag är mamma, syster, dotter, fru, svägerska, väninna och kollega.
  2. Jag älskar att pyssla på olika sätt, framförallt att sy.
  3. Jag älskar också att inreda och fixa och dona i vårt hem och har ofta många idéer som jag helst vill genomföra bums.
  4. Trädgården ligger mig också väldigt varmt om hjärtat och jag har en förkärlek till vitt, grönt och svart i trädgården men är samtidigt mycket svag för lavendel.
  5. Hösten är min absoluta favoritårstid och det är då jag myser som mest.
  6. Jag vill alltid mycket mer än jag hinner.
  7. Jag drömmer om att gå en kurs i keramik.

Kram

Maria



1 kommentar:

  1. Hej Maria!
    Tack för dina snälla ord!!
    Va himla fin den var din necessär!! Så fint med blommorna som pynt.
    Visst är det kul att virka=) Lite smått beroendeframkallande...
    Ha en riktigt bra start på veckan!
    Kramar

    SvaraRadera