fredag 10 september 2010

nytt liv som kudde


Har ett tag haft en idé om att återvinna en gammal kofta genom att göra något annat av den. Min första tanke var att göra om den till en sommarväska men tiden har sprungit iväg och att knåpa ihop en sommarväska nu kändes inte så kul. Så föddes istället idén att förvandla koftan till en kudde och idag blev det äntligen tillfälle att plocka fram sax, nål och tråd. På nästan ingen tid alls har nu koftan fått nytt liv som en söt liten kudde. Just nu ligger den i vita soffan men jag undrar om den inte skulle göra sig fint på en bänk i trädgården så småningom.




Maria

3 kommentarer:

  1. Så fint och framförallt smart! Tycker om när man kan återanvända så mycket som möjligt =)
    Jag har en lite utmärkelse till dig på min blogg! Tycker mycket om din blogg och kikar in här ofta.
    Ha en riktigt go helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Och visar sannerligen att det här med att återvinna kan bli hur snyggt som helst. Dags att börja leta en tröja jag kan sy om alltså!

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Om du vill publicerar du awarden på din sida, skriver sju saker om dig själv och sedan skickar den vidare till sju andra med en kommentar hos dom att de har en award att hämta. Allt är naturligtvis helt frivilligt o du väljer ju själv om du vill skriva något om dig eller hur många du vill skicka den till! =)
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera