tisdag 24 augusti 2010

Trädgårdscollage

Hade ledig förmiddag idag och skulle egentligen inte använda den till att sitta och gå igenom foto i datorn men så blev det i alla fall. Inspirerad av flera bloggare som gör så fina fotocollage satte jag ihop några collage med bilder från vår trädgård tagna sommaren 2010.

När jag ser bilderna kan jag inte låta bli att tänka på våren 2009. Som det såg ut här då! Stenhård jord med massor av ogräs som skulle göras i ordning. Varje ledig stund ägnades åt att gräva och rensa sten innan vi till slut kunde rulla ut gräsmatta, lägga plattor och bygga staket. Drygt ett år senare har vi faktiskt en trädgård, ung och späd och inte på långa vägar färdig, men ändå en trädgård som vi verkligen kunnat njuta av hela den här sommaren.

Min förhoppning är att vi ska få en härlig höst så att vi kan fortsätta att njuta av trädgården ett tag till. Och de dagar då det regnar och blåser så mycket att vi inte vill vara ute är det ändå gott att ha något att titta ut på genom fönstret. För mig hänger huset och trädgården nära ihop och ett tänt ljus i det lilla vita zinkhuset där ute kan ge värme och mys här inne.




Sommarträdgård 2010

Maria

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för din kommentar hos mig! ... Det var ett tag sedan - jag har haft lite semester från bloggandet, men nu har lusten smugit sig på igen! Blev så glad när jag hittade hit till din blogg - här fanns ju en hel massa roligt att kika på. Hit kommer jag fler gånger! Kanonfint fotocollage du gjort - härligt somriga o fräscha bilder.
    Marie

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vad fint du gjort. Underbara bilder. Kul att du deltar i min utlottning. Ha en fin dag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder från din trädgård.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  4. Förstår att ni måste ha slitit som sjutton! Med trädgård krävs det ju en hel del hårt jobb innan man kan sätta sig ned och njuta. Och det är bra att ha lite härliga sommarbilder att titta på när det nu är beckmörkt ute och bara +9 grader ute...

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt collage av dina fina och sommardoftande bilder! Jag gillar också ditt fjärilspyssel nedan - riktigt läckert! Det är så härligt att kika in hos dig, för här bor en kreativ och pysslig hjärna, och det är spännande att se vad det senaste alstret kan vara!

    Kram från Helena, The Swenglish HOme

    SvaraRadera