söndag 22 augusti 2010

Papperspyssel för små pippisar

Redan i fredags hade jag tankar om allt jag skulle vilja hinna med under helgen. "Vill-behöver-måste-göra listan" blev lång. Ännu har bara knappt halva söndagen gått och jag har redan hunnit med en hel del "vill" saker. En av de sakerna är en pappersmobil med svarta fjärilar att hänga i ett av vardagsrumsfönsterna. Nu sedan det har varit lite molnigare dagar har vi haft persiennerna helt uppdragna för att få in ljus. Tyvärr har det fört med sig att flera små fåglar har flugit rakt in i rutan och sedan suttit vimmelkantiga på trädäcket en lång stund innan de kunnat flyga vidare. En liten stackare klarade sig inte. Så med några fjärilar i fönstret hoppas jag att fåglarna välja en annan väg att flyga.






Att fotografera den färdiga mobilen hängandes i fönstret var svårt så här hänger den på ett skåp i köket i stället.

Nu är det dags att ta tag i en del "måste" saker. Kanske inte så kul nu men det gör att det känns lättare att möta en ny vecka i morgon.

Hoppas att du som läser det här har en riktigt skön söndag.

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. hej!

    vilken fin fjärilsmobil!!
    jag gillar också fjärilar :)

    tack för din rara hälsning.
    lite om mig har inte legat
    där så länge. några dagar
    bara. men tack, det var
    gulligt sagt :)

    SvaraRadera
  2. Fin fjärilsmobil du har gjort!
    Jag har också gjort en del måsten idag, men även några "vill" idag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har ju haft en låååång vill-göra-lista för helgen, och när man får göra det man vill, kan det hända att man av bara farten gör en del man borde; som städa garderboerna!
    Fjärilsmobilen var jättefin, och jag hoppas verkligen fåglarna nu förstår att flyga en annan väg.

    SvaraRadera
  4. Hejsan:)!

    Jag är här hos dig för första gången. En finfin blogg som jag kommer tillbaka till.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera