onsdag 13 november 2013

En kort paus med en spetsig vardagseffekt ...

Efter en intensiv dag behöver jag vila huvudet och tankarna en liten stund och ett av de bästa sätten att göra det på är att leka med ett par bilder i Photoshop. Det var ärligt talat ett tag sedan jag hade min bok om Photoshoprecept framme men idag har jag bläddrat lite i den och inspirerats av alla recept.



Bland alla recept föll valet på "en spetsig vardagseffekt" och ja, nog förgyllde det bilderna på klätterhortensian och fick november att kännas lite mindre grått och mörkt en stund. En liten stund till ska jag sitta här och pausa och bara vara. Sen ska helt andra sorters recept plockas fram för här ska det bakas med barnen för att kunna bjuda mormor och morfar på fika i morgon.

Maria

11 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Jag brottas med Photoshop på ett negativt sätt, fattar ingenting och har svårt att lära. Du verkar mysa däremot. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det är kul att ändra sina bilder. Kan också fastna i det jag gör länge. Verkligen avkopplande. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder - lite tredimensionellt nästan! Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Så fint!!!
    Kanske något att sätta på väggen. Stort tack för en härlig kväll igår. Jag lever länge och lyckligare efter våra små mysstunder. Huvudet fylls av tankar och jag orkar lite extra. Nu klurar jag såklart på hemsidor och slutartider. Kom på att jag glömt berätta om mitt besök på .....
    Ha berättar mer sen.
    Stor kram finaste Maria / ♥ Kristina

    SvaraRadera
  5. Det är kul att sitta så och bara pyssla med bilder en stund. Kreativt!
    Har den boken men tar väldigt sällan fram den. Kanske ska göra det i helgen=))
    Vackra är dom bilderna!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Du har tusen järn i elden min vän!
    Glöm inte andas..och bara vara..
    Ha det fint söta du.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  7. Låter som en mysig stund. Kram N

    SvaraRadera
  8. Mysigt med bak med barnen. Själv ska jag baka fredag och lördag, fast helt själva.Det är dags för brunch för mannen.

    Mys på i bakstöket
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  9. Fina bilder! Det lät som en spännande bok. Kanske har du redan tipsat om den, men det har jag missat i så fall. Ved heter den och vem har skrivit den?
    Kram Helén

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder. Vad är det där för bok. Lät ju som en fröjd att ha till mörka novemberkvällar!

    SvaraRadera