lördag 27 juli 2013

En belöning ...

Den har varit segt att ta sig igenom, tid och motivation har det varit si så där med, men nu är jag äntligen färdig med kursen Digital bildbehandling! Och nu när kursen är klar så känns det riktigt roligt att få fortsätta att utforska det här med bildbehandling, på mitt sätt och i min  egen takt så därför blev min belöning för slitet med kursuppgifterna en bok med Photoshoprecept. Får se vad som ska "lagas" ur den så småningom. 


Men just idag blir det inte någon längre stund vid datorn. Det är varmt så det nästan snurrar och jag tror att jag har det bäst i skuggan i trädgården, kanske i sällskap med min nya bok.

Hoppas att du som tittar in här idag har det bra på alla sätt och vis. 

Maria


13 kommentarer:

  1. Ja du Maria det var varmt och svettigt på jobb idag. Men jag tog mig igenom det och jag har även tagit mig igenom ett träningspass på gymmet.
    Hoppas du har det bra i skuggan med din nya bok.
    Ett stort grattis till genomförd kurs!!

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Första dagen på semestern är alltid en bra dag :) Vad spännande, det där skulle jag också vilja lära mig mer om. Är det en kurs du rekommenderar efter allt tråcklande?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du är klar! Det är inte jag.. men kanske att jag tar mig igenom den under f-ledigheten :-) Boken unnade jag mig dock innan kursen, pops! Fast jag är rätt dålig på att följa saker, men den är kul att bläddra i! Moderskeppet är grymt!!

    Ang. barn och fokus så är det som funkar bäst för mig att ha kort slutartid (minst 1/200) och sen använder jag en fast fokuspunkt så att jag alltid vet vart fokus hamnar och jagar ögonen med kameran. Jag tycker jag missar för mkt om jag låter kameran söka fokus (jag är inte så bra på det här med fiffiga kamera-termer, men hoppas du förstår vad jag menar). Jag brukar se till att ha lite mindre bländare också för att öka sannolikheten att få ungen i fokus, och hellre öka iso. På bilderna i sista inlägget på min blogg har jag dock bländaren på 1.8 och då handlar det nog bara om att ta en himla massa foton och hålla tummarna ;-) Ibland går det!

    SvaraRadera
  4. hahaha, pops, det är väl typ bajs? Jag menar oops!! :-D

    SvaraRadera
  5. Hoppas det blev en mysig stund i skuggan..
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, jag skulle också vilja gå en kurs i digital bildbehandling. Låter jättespännande!!
    Ha det bra!
    /Melinda

    SvaraRadera
  7. Den boken är du väl värd! Ja idag blev det mycket skugga. Jag tog tag i lite rensning, så det blev en del. Men det ska bli mer. Inspirerad av dig och feng shui Ha det bra! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Låter underbart att sitta i skuggan med en bra bok! Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera
  9. Alltid bra med lite belöning, ha et superfint idag i solen Karin

    SvaraRadera
  10. Klart du ska ha belöning :-)
    En sån kurs bordevjag också gå, nu när jag precis börjat fatta det här med redigering.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  11. Den boken är bra!
    Använder den alldeles för sällan med tanke på hur mycket roliga tips den levererar=))

    Sköna dagen till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  12. Grattis till genomförd kurs!:) Klart du var värd en belöning.
    Jag tillbringade nästan hela gårdagen i skuggan med en bok, så härligt.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Oj vad jag fick dåligt samvete nu. Jag har bara lämnat in en uppgift än, och jag tar mig inte vidare. Det går får långt mellan gångerna så jag hinner glömma vad jag lärt mig. Hade tänkt ge upp eftersom jag nu är sjukskriven på grund av stress. Du är värd en stor fanfar. grattis på dig. Kram helena

    SvaraRadera