måndag 2 april 2012

Svart ...

Idag är det svart som gäller i Sveas färgutmaning och svart är en färg som är mycket lättare att hitta här hemma än vad både rött, gult och grönt är. Jag klär mig mycket sällan i svarta kläder men jag gillar svarta skor och kör en svart bil. Det dominerande färgen hemma hos oss är vitt men  jag gillar svarta detaljer både inne och i trädgården. Vi har svarta trädgårdsmöbler, svarta spaljéer, en målad svart fondvägg på sonens rum och en svart mönstrad fondvägg av tyg på dotterns rum, ett svart bord i allrummet, svart-vita kuddar i vardagsrummet och en del andra små svarta detaljer. 


Att fota något svart borde alltså inte vara så svårt men idag ville inte inspirationen till att fota hemmet infinna sig.  Istället har jag fotat Edith, för svart är också färgen på gosigaste vovvens nos. Och här ligger hon, madame Edith, och myser på svarta fleccefiltar i min säng.

Det är fler och fler som har hoppat på Sveas färgutmaning och vill du läsa mer om svart är det bara att kika in hos Helenhallon, Nilssonskahuset, Edith & Jag, ciber, Mamma med ambitioner, Pastill, Elvornas hem, Creando, Sagoliktpyssel, Galenskap och lite allvar, Cathastrof, Ullabritt, Vardagspärlor, Sityliv, Mitt hem är min borg, Krupnikov och Hem ljuva hem

Fortsatt trevlig måndagkväll

Maria

4 kommentarer:

  1. Gosegos. Tack för bästa sällskapet och bästa fikan. Veckan har bara börjat men är redan på topp. Kramis

    SvaraRadera
  2. Tack för ett finfint bidrag precis som vanligt! :) Och tack för din komplimang ang. mina bilder :) Fotar med mobilkameran för det är enklast att få över bilderna då och finns nära till hands men svart var SVÅRT att fota, vad är dina erfarenheter om att fota svart?
    Hoppas du har en härlig kväll, jag ska ner i syrummet och sy lite.
    // Sandra
    psst, nästa vecka kommer blått... har ju utgått från krokarna som Stor har i sitt rum och då är numreringen så...

    SvaraRadera
  3. Här kommer det in fler och fler svarta detaljer i vår annars ganska vita och ekfärgade inredning.
    Kram

    SvaraRadera
  4. åh, men med en sån söt nos borde man ju bli fotad till nästan varenda blogginlägg! <3

    SvaraRadera