måndag 1 augusti 2011

På väg till soptippen eller ...?

Någon gång i vintras släpade jag hem en lastpall med tankar om att förvandla den till ett bord liknande ett jag sett hos AnnaMalin med den alltid så inspirerande bloggen Helt enkelt. Det blev aldrig något bord av min lastpall och kommer heller aldrig att bli så igår bestämde jag mig för att det var dags för soptippen men så fick jag en idé.


Hela familjens favorithörna vid däckstolen behövde piffas lite och just nu får lastpallen tjänstgöra där. Tidigare i sommar har jag haft en bastmatta som krukorna har stått på. Den har gett hörnan en ombonad känsla men efter allt regnande den här sommaren var mattan minst sagt ofräsch.


Krukorna har flyttat upp på lastpallen och fått sällskap av några kuddar. Jag älskar att ta ut kuddar och filtar i trädgården men lite jobb med att bära dem in och ut allt eftersom vädret behagar att ändra sig är det förstås.


Kuddarna bidrar till en ombonad och mysig känsla i trädgården och de kan ju så klart användas till en välbehövd paus också. Idag är det klistrigt varmt och kanske är det klokt att göra som Edith. Helt enkelt bara lägga sig ner och bara vara. Svårt tycker jag men jag kan ju prova. Soptippen får vänta ...

Maria


4 kommentarer:

  1. Var väl tur att du inte hann till soptippen! Blev ju jätte bra med pallen där.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låt soptippen vänta du :-)

    Jag såg i en inredningstidning att någon gjort en säng av lastpallar, den var hur cool som helst.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ju en del projekt här hemma som inte alls blir som jag har tänkt mig. Men de kan ju bli himla bra ändå, precis som det blev för din pall. Jag vill gärna också ha upp mina blommor i krukor, blir som lite mer ordning då!

    SvaraRadera
  4. Helt rätt! Superfint blev det tycker jag!

    SvaraRadera