lördag 5 februari 2011

grodprins junior

Det blåser nästan stormvindar idag men termometern visar 8 plusgrader och solen bryter nästan igenom de grå molnen. Vårkänslor fick mig att gå ut i trädgården och leta efter en plats till en ny liten groda, min grodprins junior. Köpte honom förra helgen och efter att ha stått på köksbänken en vecka så längtade han ut.


Hans föregångare som var av en modell lite större har tyvärr frusit i sönder under vintern och finns inte längre kvar. Den här lilla grodan är gjord av järn och ska nog tåla ett åretruntliv i trädgården. Här sitter han nu på en sten utanför köksfönstret. Kanske längtar han in i köket igen för trots flera plusgrader var det inte alls skönt att vara ute idag.

Önskar dig som läser här en skön helg!

Kram Maria

Ps. Är det någon mer erfaren bloggare än mig som vet hur man kan ta bort länkande webadresser som man kan hitta i statistiken? Har försökt genom blogger men inte lyckats.

3 kommentarer:

  1. Här har vi bara ca 2 plusgrader idag, men solen skiner och det ser underbart ut i alla fall!:) Ska iväg och se sonen spela bandy senare, så jag hoppas att det är lika skönt som det ser ut.
    Söt liten groda! Något jag kanske skulle ha i min trädgård också med tanke på bloggnamnet!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lyckostar! Här är det nu -22 och det kändes som om benen skulle förfrysa...
    Är lite osäker på vad du menar med länkande, menar du sådana bloggar som länkar till dig från sina sidor?

    SvaraRadera
  3. Har läst några av dina inlägg just nu. Kan det vara så att du besökte inredningsbutiken i byn du bor? Jag var nämligen där i lördags och handlade just en klänningstunika i velour, fast rosa- trekvarts ärm och fina detaljer... De fanns i grått också. =)
    Kram
    Annika

    SvaraRadera