onsdag 3 november 2010

Tjuvstart

Ganska länge nu, eller i alla fall i ett par veckor, har jag längtat efter att få adventspynta. Det är inte tomtar och julgran jag längtar efter men ljusstakar och stjärnor och så. Något mysigt att lysa upp i mörkret med. Det är inte riktigt likt mig att ens tänka tanken att tjuvstarta adventspyntet och absolut inte en månad i förväg men igår valde jag att ge vika för det.

Allra mest har jag längtat efter att få hänga upp ljuskransar i köksfönstret men det blev inte de som fick flytta in från förrådet utan knippet med vitlackade grenar och små lampor i. Lite småjuligt kanske men mest mysigt. Nu står grenarna på skänken i vardagsrumsdelen och lyser så fint i sällskap med vita blockljus. Funderar på att göra något åt glasvasen som grenarna står i, kanske sy en påse att klä den i eller kanske helt enkelt hitta något annat att ställa grenarna i. Vi får väl se, jag har inte någon färdig idé än.
Tavlan som syns på bilden gjorde jag tillsammans med barnen när vi precis flyttat in och jag snabbt ville ha något att hänga upp på väggen.

Jag tjuvstartade förresten med något annat också igår. Det blev pepparkakor till kvällsfikan ... och det finns några kvar till ikväll också.
Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Mysigt det ser ut! Jag har börjat med julkorten idag, gör alltid egna med kort på barnen!;)
    Rolig tavla också!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med grodmamman - ser såå mysigt ut! Här hemma kommer jag nog oxå tjuvstarta med adventspyntet. Det ska bli så roligt :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Tjuvstarta på du bara! Det viktiga är att man har det gott och njuter...*ler* Själv är jag långt därifrån, kan väl bero på allt vi ska hinnamed innan julén får vara här... Jaja vad är väl en bal på slottet? Det kommer bli jul hur det än är, eller hur?! hihi

    Vad härligt det var att se ditt bildkollage över ert hem som verklgien är ERT HEM! Precis så ska det ju vara! Och även om vi kommer få jobba betydligt mer innan vi kommer dit så är det just dit jag hoppas att vi kommer komma....

    Ha en fin helg!
    kram Emelie

    SvaraRadera
  4. Jättemysigt och stämningsfullt hos dig och inte är det väl för tidigt att småstarta lite med julmys...? Just ljus och lite pepparkakor räknas väl inte riktigt... ? ;-D Så mysigt att ha handtryckstavlan där, ett värdefullt minne.

    VÄLDIGT vackert fot på kastanjen i förra inlägget!

    Stor kram till dig och fortsätt att småjulmysa nu!

    Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera