söndag 28 november 2010

Första advent

Så är det första advent. Snöigt, krispigt, mysigt ... Stjärnor och kransar i våra fönster, vackert och rogivande. Många ljus står framme men fler behövs och därför väntar en tur till staden idag. Hoppas även på att hitta några slingor att pynta trädgården med och kanske något vackert papper att pyssla julkort med. Vi får se vad tid, ork och lust räcker till för en sådan här dag är man nog inte ensam i affärerna.

Trevlig första advent till er som fortsätter att titta in här!
Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Jag ska också fram på stan och fixa lite idag. Vill inte sätta upp de gamla julgardinerna, så jag har en idé till nya. Sonen vill följa med och visa mig vad han önskar sig i julklapp. Vi kommer säkerligen inte att vara ensamma på stan vi heller, men den här dagen är det lite mysigt!:)
    Ha en bra första advent!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här hemma har jag stressat med städning och pyssel - hann faktiskt t.o.m. med att baka pepparkakor idag (!!!) Fast det berodde nog mycket på vädret.. Vi har haft snö hela dagen och det har nog kommit närmare 3 dm bara idag.... Så någon stadstur har vi inte kunnat genomföra, det var bara att hålla sig hemma!
    Önskar dig en riktigt härlig advent!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Och trevlig adventstid till dig också!

    Ditt förra inlägg är SÅ vackert och även om jag ser att du hämtat inspiration hos Charlotte, så har du satt din prägel på arrangemanget och allt är jättefint! Dessutom en applåd för dottern som har tagit en så fin bild!

    Varmaste hälsningar från Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera