fredag 30 juli 2010

Mys för ett kakmonster

Det är nog bara så att det bor ett kakmonster i mig. Säkert ett sånt där stort, blått och lurvigt från barnprogrammet när man var liten. Utan vidare skulle jag kunna mumsa i mig goda småkakor varje dag och jag har svårt att nöja mig med en. Men jag vet ju att det inte är det nyttigaste att stoppa i sig så för ett tag sedan så bestämde jag mig för att ha en burk med fredagskakor. Alltså kakor speciellt för fredagsmys. På burken hänger en liten skylt med texten FREDAG och tro det eller ej men det hindrar faktiskt kakmonstret från att stoppa tassarna i burken varje dag.

Den lilla skylten är gjord av lufttorkande lera som jag har stämplat med bokstavsstämplar. Idén till det har jag hittat hos Anna-Malin med den fantastiskt inspirerande bloggen www.heltenkelthosmig.blogspot.com.



Igår fylldes burken på med nybakade havrekakor med kanel ... sån tur att det är fredag idag!

1 kommentar:

  1. Vad praktiskt med en sådan kakburk! Och vilken karaktär som du har.. jag undrar om en burk med "Fredag" på skulle stoppa kakmonstren som huserar här, dvs herr Fräken samt min bror som brukar länsa burkarna med kakor varenda gång han är på besök.. jag tror mer på larm när det gäller honom! ;-D
    Håller också på med ett projekt som involverar lufttorkande lera, snart klart!

    SvaraRadera