måndag 19 juli 2010

Hemma igen!




Efter två på alla sätt härliga veckor tillsammans med mina nära och kära i ett soligt och varmt Kroatien är jag äntligen hemma igen. Hur bra jag än har haft det så kan jag ändå bara säga "Borta bra men hemma bäst". En sann hustomte som jag är så är det inte mycket som slår känslan av att rulla in på den egna uppfarten, höra singeln knastra under däcken och se huset som jag tycker så mycket om. Har man dessutom varit borta i två veckor mitt i sommaren så är det stor lycka att se hur allt har hunnit växa i trädgården. Blir alldeles lycklig när jag ser hur fint mina fantastiska lavendelplantor blommar nu.

Nu fortsätter semestern med två veckor på hemmaplan. Jag har planer på en del fixande och pysslande för hus och trädgård. Idag blir det dock en lugn dag där tvättmaskinen blir den som får stå för det mesta jobbandet. Själv ska jag mest gå omkring här hemma och njuta, packa upp, ställa på plats, plocka lite här och där och gosa med goshunden Edith som också är hemma efter sin semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar