tisdag 20 juli 2010

Fixande och idéer

Med så här fint sommarväder har det blivit mycket fixande i trädgården idag. Jag har roat mig med att plantera om lite här, dra lite ogräs där och lite annat smått och gott. Att i lugn och ro gå omkring och pyssla ger mig ofta inspiration till att flytta runt och möblera om lite bland en del saker. Ibland blir det riktigt bra och jag känner mig nöjd. Så blev det med bänken vid entrén som fick en liten piffning idag. Korgen följde med hem från semestern och har nu fått en plats hemma hos oss. Fylld med vita pelargoner och ett gräs som ett minne av medelhavet även om pelargonerna där sällan är just vita.




En annan idé som dök upp idag ledde till en piffning i en annan del av trädgården men jag har ännu inte bestämt mig för om jag är nöjd med eller inte.

Fröken fräken med bloggen tusenideer.blogspot.com visar ofta brickor fyndade på loppis. Inspirerad av detta har några brickor från ett par loppisar fått följa med mig hem. Min tanke har varit, och är kanske fortfarande, att använda dem till ett betongprojekt men idag blev i stället så här med två av brickorna.


Pynt på den nymålade spaljén. Läckert eller bara tokigt? Meningarna om det går isär här hemma. Tyck gärna till.

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem fina du. Skönt att ha dig hemma trots att jag är borta. Ser att Edith kommit hem hon med. Finns det ngt bättre än att återförenas med sina kära:)
    En sak som är mysig med att komma hem är att smyga runt i huset och bara njuta av att vara just hemma. Längtar faktiskt lite.....
    Brickor på spaljen hum... håller nog med den andra halvan men ibland behöver ögat vänja sig lite. Kanske ändrar jag mig.
    Kramar i massor till dig och ett stort grattis till 13 åringen:) från oss alla.

    SvaraRadera
  2. Kul att du blivit inspirerad hos mig! Jag tycker att det var en läcker och nyskapande idé, man ska så klart prova på nya idéer! :-)
    Och så gillar jag verkligen spaljén med liggande ribbor!!

    SvaraRadera