tisdag 22 juni 2010

Tålamod


Redan i morse kändes det som att det skulle bli en bra dag för trädgårdsprojekt. Strålande sol, blå himmel och huvudet fullt av idéer och bilder av hur fint det skulle kunna bli. Efter jobb blev det därför en tur till plantskolan och efter en stunds funderande fick några murgrönor, klätterhortensior och ett elefantgräs följa med hem. I bilen hem satt jag nöjd och tänkte på vår stora spaljé där klätterhortensiorna ska ge ett vackert insynsskydd och på hur murgrönorna ska bilda en liten grön vägg och samtidigt gömma grannarna lite. Glad i hågen sattes sedan spaden i jorden och projektet påbörjades men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Mina fina växter som såg så stora och frodiga ut i plantskolan ser plötsligt så små och ynkliga ut. Jag som vill ha fint nu. Men de får ju ha en chans att växa till sig och jag måste ha tålamod...



Den här fina klätterhortensian finns redan i vår trädgård. Får njuta av den så länge i stället.

3 kommentarer:

  1. Välkommen till bloggvärlden! Hittade hit via K. Vilken mysig blogg du har fått till det och härliga bilder! Här kommer jag att kika in fler gånger! :)

    SvaraRadera
  2. Vännen min, du kan tro att vips så syns inte grannarna mera och attans vad de kommer att sucka tungt. Väldigt fina knoppar. Hoppas du tar med en stor portion tålamod till mig i morgon.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. sv: De har jag köpt i en liten butik i Vellinge som heter Faster Aster!

    SvaraRadera